American Twitter Inc odnotował stratę netto w drugim kwartale 2022 r. w związku z nieoczekiwanym spadkiem przychodów, który przypisał konsekwencjom niepewności dotyczącej transakcji z Elonem Muskiem.
Według komunikatu prasowego firmy, jej przychody w okresie kwiecień-czerwiec spadły o 1% do 1,18 miliarda dolarów z 1,19 miliarda dolarów w tym samym okresie ubiegłego roku. Eksperci ankietowani przez FactSet spodziewali się, że przychody wzrosną średnio do 1,32 miliarda dolarów.
Spadek był spowodowany „wyzwaniami reklamowymi związanymi z otoczeniem makro i niepewnością związaną z przejęciem Twittera przez Muska”, napisano w komunikacie prasowym.
Przychody firmy z reklam w drugim kwartale wzrosły o 2% do 1,08 miliarda dolarów.
Liczba „zakupionych dziennych aktywnych użytkowników” (mDAU) w okresie kwiecień-czerwiec wzrosła o 16,6% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i wyniosła 237,8 mln osób. Liczba takich użytkowników w USA wzrosła o 14,7% do 41,5 mln, w pozostałej części świata o 17% do 196,3 mln.
Twitter odnotował stratę netto w wysokości 270 mln USD, czyli 0,35 USD na akcję w okresie od kwietnia do czerwca, w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 66 mln USD, czyli 0,08 USD na akcję rok wcześniej. Koszty poniesione przez firmę w wyniku interakcji z Muskiem wyniosły łącznie 33 miliony dolarów.
Jak informowaliśmy, Twitter przyjął ofertę Muska o wartości 44 miliardów dolarów 25 kwietnia, a 8 lipca biznesmen poinformował firmę o zamiarze rozwiązania umowy.
Pozew Twittera przeciwko Muskowi w związku z odmową zakupu sieci mikroblogowej zaplanowany jest na październik.
Akcje Twittera straciły 1,9% we wczesnych notowaniach w piątek. Od początku tego roku ich wartość spadła o 8,5%.