Największy na świecie producent dóbr luksusowych LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA zwiększył zysk netto i przychody w pierwszej połowie 2022 r. dzięki ożywieniu popytu w USA i Europie, kompensując spadek sprzedaży w Chinach spowodowany blokadami .
W okresie styczeń-czerwiec przychody firmy wzrosły o 28%, do 36,7 mld euro z 28,67 mld euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wzrost organiczny (z wyłączeniem wahań kursów walut i zakupów/sprzedaży) wyniósł 21%, przy czym wszystkie segmenty biznesowe spółki odnotowały wzrost o ponad 10%.
Zysk netto w pierwszym półroczu wzrósł o 23% do 6,53 mld euro z 5,29 mld euro rok wcześniej.
Zysk z działalności kontynuowanej wzrósł o ponad jedną trzecią do 10,24 mld euro.
Analitycy ankietowani przez FactSet oczekiwali zysku z kontynuowanej działalności w wysokości 9,57 mld euro przy przychodach w wysokości 35,4 mld euro.
Przychody firmy z branży modowej i skórzanej w pierwszym półroczu wzrosły o 31% rok do roku, osiągając 18,14 miliarda euro. Wzrost organiczny wyniósł 24%.
Internetowe sklepy detaliczne (Sephora, DFS i Le Bon Marche) wzrosły o 30% do 6,63 miliarda euro (wzrost organiczny o 22%).
Sprzedaż zegarków i biżuterii wzrosła o 22% (+16% organicznie) do 4,91 mld euro.
Przychody z perfum i kosmetyków wzrosły o 20% do 3,62 miliarda euro (wzrost organiczny o 13%).