Producenci samochodów będą mieli trudności z zabezpieczeniem litu, którego potrzebują do napędzania rewolucji samochodów elektrycznych przez resztę tej dekady. Ponieważ popyt grozi przewyższeniem podaży. Jeden z największych producentów litu ostrzegał przed tym.
Zastosowanie litu w akumulatorach samochodów elektrycznych postawiło ten surowiec w centrum globalnej rywalizacji z największymi światowymi producentami samochodów i rządami. Wszyscy ścigają się o zwiększenie i zabezpieczenie dostaw.
W tym roku producenci samochodów od Stellantis po BMW zainwestowali w litowe start-upy, podkreślając presję na branżę. Ponieważ coraz więcej ludzi na całym świecie przestawia się na pojazdy elektryczne. W zeszłym tygodniu General Motors poinformował, że zapłaci producentowi litu Livet 200 milionów dolarów z góry, aby zabezpieczyć towar.
Kent Masters jest dyrektorem generalnym Albemarle, największego notowanego na giełdzie producenta litu. Uważa, że rynek pozostanie napięty pomimo wysiłków zmierzających do wydobycia większej ilości metalu.